דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קו מכונות קפה 

מאת    [ 11/02/2011 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 3379 פעמים ]

קו מכונות קפה

רבות שמענו בשנים האחרונות על מודלים של הכנסה פאסיבית. מי שהביא את הרעיון לידי ביטוי מפורש ולקהל הרחב היה המליונר רוברט קיוסאקי בספרו "אבא עשי, אבא עני" שהפך לרב מכר והביא עמו רעיונות פשוטים אך יחד עם זאת חדשניים בקשר עם מודלים להצלחה כלכלית. כאמור, קיימים אין ספור מודלים ליצירת הכנסה פאסיבית כאשר כל אחד מאיתנו צריך לבחור לו את המודל המתאים לו. במאמר זה בחרתי לעסוק במודל המערב קו מכונות קפה ובו כל מכונת קפה מוצבת באתר אחר ומייצרת הכנסה פאסיבית לבעליה.

מהו קו מכונות קפה?

קו מכונות קפה הנו בעצם סדרה של מכונות קפה המוצבות באתרים שונים ומייצרות הכנסה לבעליהן. הצבת מכונת קפה באתר מסויים דורשת הסכם עם בעל האתר (על כך נפרט בהמשך).

מהי מכונת קפה בקוי מכונות קפה? בניגוד למכונות הקפה המוכרות לנו מהמשרד או מהבית, מכונות קפה של קו מכונות קפה הן מוצר שונה מבחינות רבות. מכונות קפה אלו מיועדות להצבה באיזורים ציבוריים בהן נמצאים אנשים שאינם בהכרח בעלי אינטרס לשמור על המכונה. בנוסף לכך, מכונה זו גובה תשלום עבור כל כוס קפה שהיא מייצרת, מה שעלול לגרום לכעס אצל משתמש אשר לא קיבל תא כוס הקפה שלו כפי שרצה.

מכונות קפה בקוי מכונות קפה חשופות לעיתים קרובות לאלימות וונדליזם מצד משתמשים או כאלו המעוניים לגזול את הכסף שהצטבר בקופתן במהלך היום. מכונות אלו, לפיכך, עטויות במעטה מתכתי המקטין את האפשרות להזיק להן ולא אחת נמצאות באיזור המכוסה ע"י מצלמת אבטחה לצורך הרתעה.

בכדי להציב מכונת קפה באתר מסויים על בעל הקו לשקול מספר שיקולים:

ראשית הוא צריך שמכונת הקפה תוצב באתר בו היא תפיק לו רווחים: איזור בו יש תנועת אנשים המעונינים לשתות קפה. דוגמה טובה לכך היא אוניברסיטאות בהן יוצאים הסטודנטים מנומנמים מהשיעור להפסקה ומשתוקקים לכוס קפה שתעיר אותם.

שנית, על בעל המכונה להציב אותה באיזור בו לא תסבול מוונדליזם. הצבת מכונה למשל באמצע הרחוב אינה רעיון טוב שכן עוברי האורח יחושו שהמכונה לא באחריות של אף אחד ועל כן לא יגרם להם כל נזק אם ינסו לפגוע במכונה, לקבל קפה ללא תשלום או ינסו לגנוב את הכסף שהצטבר במכונה.

היות והצבת מכונת קפה נועדה להביא בראש ובראשונה רווחים לבעליה, גובים בעלי האתרים בהן מוצבות המכונות "שכר דירה" מבעל המכונה. תשלום זה נועד לכיסוי הוצאות החשמל והמים של המכונה כמו גם להביא רווח לבעל המקום שאישר את הכנסת מכונת הקפה למתחם.

שיקול אחרון בהצבת מכונת קפה הוא מרחק גיאוגרפי. היות ובעל הקו נדרש לבקר כל מכונה פעם ביום או יומיים לא רצוי שהמכונה תמוקם באיזור רחוק מהקו. רק הנסיעה אל המכונה לצורך ריקון הקופה עלול לעלות יותר מהסכום שהצטבר בקופת המכונה ועלול לפיכך להיות לא כלכלי במקרה שהמכונה רחוקה. המצב האופטימאלי הוא שכל המכונות מוצבות באתר אחד (למשל קניון)  והמעבר ביניהן מתבצע רגלית, ללא צורך להניע רכב.

לסיכום, קו מכונות קפה יכול להיות מקור טוב להכנסה פסיבית אולם יש לשקול היטב את אופן בנייתו ומקום ההצבה של כל מכונת קפה.

mlk



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב